Тести ЗНО онлайн
Тести з української літератури 9 клас
Українська мова 8 клас
Речення з
однорідними членами
Тестування
Варіант І
1.Позначити
помилкове твердження:
А Бувають випадки, коли в одному ряді однорідних
членів можуть уживатися слова різних частин мови.
Б Однорідними можуть бути лише другорядні члени
речення.
В Однорідними називаються члени речення, які
з‘єднані сурядним зв‘язком, граматично незалежні одне від одного й того самого
члена речення, відповідають на одне й те саме питання, виконують однакову
синтаксичну функцію.
Г Не вважаються однорідними членами повтори одного
й того самого слова.
2.Позначити
речення з однорідними означеннями:
А Нинішній всезнаючий і освічений аматор мандрівок
добре знає острів Хортицю.
Б Острів схожий на гігантський старезний
вітрильник.
В Зазеленів молодим зелом на лугах юний квітень,
розсипав навколо райдужні різнобарвні квіти.
Г Його роги нагадували осінній низькорослий кущ.
3.
Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів:
А Данило сідає на поріжку, розв‘язує ганчір‘я і по
черзі розпинає в руках подрані сорочки, штани, піджаки, кофти.
Б Не сполохай рідного слова, а захисти його, до
серця притули.
В Яка це добра і світла година, коли село їде на
Великдень до церкви.
Г Свячена вода скроплює паску і нашу долю.
4.Позначити
речення з поширеними однорідними членами:
А Воля пахла живою вологістю, міцним настоєм
лугових трав і молодого сіна.
Б Не дивлячись на спеку, кремезний дядько човгав у чоботах, у куртці, у картузі.
Б Не дивлячись на спеку, кремезний дядько човгав у чоботах, у куртці, у картузі.
В При Київських монастирях друкувалися книги,
розквітали науки, медицина, ремесла.
Г Людина вважала, що вона походить від рослини,
звірів, птахів.
5.Позначити
речення, у якому однорідні члени поєднуються протиставними сполучниками:
А У тобі, мово, неосяжна душа народу – його
щирість, радощі й печаль, його труд, і піт, і кров, і сміх, і безсмертя його.
Б Осінній ліс був легкий і прозорий од жовтого
листя та від блідого проміння.
В Рій потрапив у самісіньку гущу бою, який тут точився вчора чи позавчора.
В Рій потрапив у самісіньку гущу бою, який тут точився вчора чи позавчора.
Г Марко всього везе, та не знає, що діється вдома.
6.
Установити відповідність між реченнями з однорідними членами і типом зв‘язку
між ними:
А Арфо серця мого! Люблю зажуру пісень твоїх, і
невмирущий оптимізм гумору твого, і музику слів твоїх.
Б Світлоносна! Ти завжди вабиш, чаруєш, кличеш
на могутні хвилі свої.
В Красо моя! У тобі мудрість віків і пам‘ять
тисячоліть, зойк матерів у годину лиху, і переможний гук лицарів твоїх у
днину побідну, і пісня серця дівочого в коханні своїм, і крик
новонародженого.
Г Хлопці стулили докупи свої розпатлані голови й
діловито перегиркувались над схемою.
Д Кращі сини Лук‘янівки хлюпалися в Дніпрі,
реготалися, хапали один одного за п‘яти.
|
1.Сполучниковий.
2.Безсолучниковий.
3.Змішаний.
|
7.Установити
відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з
однорідними членами:
А Усе оповите якимось синім серпанком присмерком
таємничістю казки.
Б Увечері напередодні дня Святої Трійці квітчають
свої хати зеленим гіллям дерева а саме
клену липи ясена та осики.
В Дівоче
вбрання і козацька люлька топірець і спинка саней бабусина скриня і мисник на
стіні вишитий рушник і
звичайний віконний калинчик будь-яка ужиткова
річ під рукою невідомого художника чи художниці ставала витвором мистецтва.
|
1.Коми і двокрапка.
2.Коми і тире.
3.Тільки коми.
4.Тільки тире.
|
8.Списати
текст, розставити розділові знаки, підкреслити однорідні члени, скласти схему.
Наприкінці зими
у лютому-березні висіває насіння ялина. І ось уже всюди на засніжених
галявинах по безкраїх просторах золота заметіль ялинових насінин-летючок. Під
час відлиг в останні зимові дні скидають свої лусочки-ковпачки бруньки верб
тополь абрикосів. Милують око і різні квіти морозник проліски лісові фіалки
нарциси тюльпани. Морозники помітні всюди на тлі минулорічного опалого листя на
галявинах у яру.
9.Скласти
речення так, щоб спочатку було узагальнююче слово, потім однорідні члени, а
далі речення продовжувалось.
Варіант ІІ
1.Позначити
помилкове твердження:
А Між однорідними членами речення ставиться кома,
якщо вони не з‘єднані сполучниками.
Б У реченні може бути кілька рядів однорідних
членів речення.
В Не вважаються однорідними членами уточнювальні й
пояснювальні члени речення.
Г Поєднання двох дієслів в одній формі, які
виступають у ролі єдиного присудка, є однорідними членами.
2.
Позначити речення з однорідними означеннями:
А Невеликі ошатні вулики здаються хатами тих
невідомих спільників, що вже знають про чари.
Б Київська братська школа проіснувала сімнадцять
літ.
В У центральній частині острова здіймається
конусоподібний піщаний горб.
Г Повзла зима заметільна, сніжна, морозна.
3.
Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів:
А У ясні сонячні дні з голубого неба ллються на
землю дзвінкі радісні пісні жайворонків, солов‘їв.
Б Вадик чогось тривожився, пильнував, не спускав
очей з прибережної смуги і присутніх на ній.
В Восени уже з дорослими дітьми відправляються
пернаті мандрівники за моря й океани.
Г Ввечері граки посідають біля своїх гнізд і
сплять до ранку.
4.Позначити
речення з поширеними однорідними членами:
А Блискуче зелене листя барвінку не в‘яне ні
взимку, ні влітку.
Б Буркуновий чай допомагає позбутися кашлю,
лихоманки, безсоння.
В Легка, біла прозора постать, що з обличчя
нагадує Мавку, з‘являється з-за берези і схиляється над Лукашем.
Г Скільки мудрості у прекрасному народному
слові.
5.Позначити
речення, у якому однорідні члени поєднуються розділовими сполучниками:
А Тугі м‘ячі ударів або злітали вгору й падали на
плоскі покрівлі будинків, або скочувались униз.
Б Агора клекотала, й вирувала, й дихала одними
велетенськими грудьми.
В Риба з моря – не тільки користь, улюблена їжа, а
й утіха для ока.
Г Агора – це життя, а ще й провість на врожай,
чутки про війну, мудра бесіда філософа.
6.
Установити відповідність між реченнями з однорідними членами і типом зв‘язку
між ними:
А Уже й ніч пройшла, довга, неспокійна,
громовинна.
Б З півдня на Україну й Росію насувалась чорна
армія.
В Вода гурчала струмками по ярах і пагорбках, по
крайкам вулиць і провулків.
Г З дитячих років любила мама весну з її гомоном
неспинної води, цвіріньканням перших
пташок, жадобою цвіту, росту кожного дерева.
Д Дерева й кущі стояли по коліна в воді.
|
1.Сполучниковий.
2.Безсолучниковий.
3.Змішаний.
|
7.Установити
відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з
однорідними членами:
А Одного разу
всі четверо Юрій Оксана Ірина і Роман сиділи за столом у їдальні,
готували уроки.
Б Один із дослідників пропонував прийняти в
основу класифікації писанок такі назви, які подають самі писанкарки, а саме
«трав‘янки» «голубці» «гребінчик» «хрестик» «безконечник».
В Калина під вікном рідної оселі тополя на
околиці села лелече гніздо на клуні жебонлива криничка при перехресті доріг
боброва гатка в тихоплинній заплаві усе це наш духовний світ.
|
1.Коми і двокрапка.
2.Коми і тире.
3.Тільки коми.
4.Коми, двокрапка і тире.
|
8.Списати
текст, розставити розділові знаки, підкреслити однорідні члени, скласти схему.
Ромашки чебрець кінський щавель а у воді осока
біла кашка лілії на лататті пахли всі ці квіти землі й води. Старі дупласті
кудлаті верби-болотянки і кучеряві верболози, увібравши в себе красу і силу
дерев усього світу, давали гостинний затінок.
Річку пройняв легенький рідкий туман. У сизій воді
через туман відбиваються смугами кольори ранкового неба блідо-рожевий
жовто-золотистий ясно-зеленкуватий блакитний.
9.Скласти
речення так, щоб спочатку було узагальнююче слово, потім однорідні члени, а
далі речення продовжувалось.
<a href="http://metodportal.com/node/61293"> Методичний портал | Контрольна робота. Тестування. 8 клас. Однорідні члени.</a>
Українська мова 9 клас
Безсполучникове складне речення
І
варіант
І рівень
1. Безсполучниковим складним реченням називається таке
речення, у якому:
а) одне просте речення за змістом граматично залежить від іншого і
з'єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова;
б) прості речення рівноправні за змістом і пов'язані сурядним сполучником;
в) наявний лише один головний член;
т) прості речення об'єднані за змістом та інтонацією без допомоги
сполучників чи сполучних слів.
2. Знайдіть
безсполучникове складне речення:
а) Засуджують те, що не розуміють (Нар. творчість).
б) Вмирає людина, але живе краса (П.Загребельний).
в) Багатому у двір котиться, а бідному – з двору (Нар. творчість).
г) Підходиш ближче –
нема нікого (Л.Костенко).
3. Вкажіть безсполучникове складне
речення з однорідними простими:
а) Багато
снігу – багато хліба.
б) Де сніг
буде – хліба прибуде, де вода розіллється – сіна набереться.
в) Свій, не
свій – на дорозі не стій.
г) Опеньки
з’явилися – літо скінчилося (Нар. творчість).
4. Визначте
безсполучникове складне речення з неоднорідними простими:
а) Щастя має ноги, біда має роги.
б) Ранні пташки росу п’ють, пізні слізки ллють.
в) Щастя біжить, а нещастя летить.
г) Не копай другому яму – сам упадеш (Нар. творчість).
5.Вкажіть, у
якому безсполучниковому складному реченні замість коми слід поставити тире:
а) Всі
дівчата були тільки в червоних кибалках, одна Мотря прийшла в квітах та в
стрічках (І.Нечуй-Левицький).
б) Сонце
світило на київські гори; золоті верхи сяяли й неначе горіли(І.Нечуй-Левицький).
в) Кругом
Києва в долині зеленів густий ліс, синів за Дніпром, ніби повитий сизим
туманом, бір…(І.Нечуй-Левицький).
г) Проскурниця
посадила Мелашку вечеряти, вона й ложки не вмочила
6.Вкажіть
смислові відношення між простими реченнями в поданому безсполучниковому
складному:
Є здоров’я – є все (Нар. творчість).
а) Умовно-наслідкові.
б) Причиново-наслідкові.
в) Часові.
г) Друге речення пояснює інше.
д) Друге речення вказує на причину і
дію першого речення.
ІІ рівень
1. Знайдіть правильну схему зазначеного речення, розставивши
розділові знаки.
Ось день
проминув зник і вечір погожий ніч криє і місто і табір ворожий. (Леся Українка)
а) [ ] , [ ] , [ ], [ ]
б) [ ], [ ], [ ]
в) [ ], [ ]
2. Установіть відповідність між безсполучниковими реченнями та їх
схемами- моделями (розділові знаки випущено).
I. Пролітав буйний вітер над морем по безмірнім широкім просторі
білі хвилі здіймались високо і знялися од вітру ще швидше загукали як військо
вороже…(Леся Українка)
II. Все здалось до роботи перевесло й шнур плуг сокира й лопата
виводили мур. (Леся Українка)
III. Винесли тіло цариці люд заступив йому путь. (Леся Українка)
IV. Поблискують черешеньки в листі зеленім черешеньки ваблять очі
діточкам маленьким. (Леся Українка)
І
|
|
ІІ
|
|
ІІ
|
|
ІV
|
а) [ ], [ ] одночасність
б) [ ]: [ ] пояснення
в) [ ]; [ ] одночасність
г) [ ] - [ ] зіставлення
3.Скласти і записати речення за поданими схемами:
а) [ ]:[причина].
б) [умова]—[ ].
ІІІ рівень
Зробити повний синтаксичний розбір речення. Накреслити схему.
Важливо пам’ятати:людина має бути щирою,привітною
(О.Корніяка).
ІV рівень
Складіть невеликий
нарис (7-9 речень) у художньому стилі на тему: «Зимові примхи», використовуючи
безсполучникові складні речення.
Безсполучникове складне речення
ІІ
варіант
1. Безсполучниковим складним реченням називається таке
речення, у якому:
а) наявний лише один головний член;
б) одне просте речення за змістом граматично залежить від іншого і
з'єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова;
в) прості речення рівноправні за змістом і пов'язані сурядним сполучником;
т) прості речення об'єднані за змістом та інтонацією без допомоги
сполучників чи сполучних слів.
2. Виберіть
безсполучникове складне речення.
а)Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало (Т. Шевченко).
б) Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої жити (Ю. Яновський).
в) Ми не лукавили з тобою, ми просто йшли, у нас нема зерна неправди за собою (Т. Шевченко).
г) Луги, струшуючи срібну росу, розляглися співами своїх соловейків, голосним куванням сивих зозуль (Панас Мирний).
а)Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало (Т. Шевченко).
б) Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої жити (Ю. Яновський).
в) Ми не лукавили з тобою, ми просто йшли, у нас нема зерна неправди за собою (Т. Шевченко).
г) Луги, струшуючи срібну росу, розляглися співами своїх соловейків, голосним куванням сивих зозуль (Панас Мирний).
3. Виберіть речення,
яке відповідає схемі [ ] – [ ] (розділові знаки пропущено).
а)Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять (Леся Українка).
б) Вітер віє на долину колише билину рід до роду листи пише та на Україну (Народна творчість).
в) Явір зелененький на воду схилився козак молоденький сильно зажурився (Народна творчість).
г) Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде (Л. Костенко).
а)Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять (Леся Українка).
б) Вітер віє на долину колише билину рід до роду листи пише та на Україну (Народна творчість).
в) Явір зелененький на воду схилився козак молоденький сильно зажурився (Народна творчість).
г) Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде (Л. Костенко).
4. Позпачте
безсполучникове складне речення, між частинами якого смисловий зв’язок –
протиставлення подій і явищ.
а) Мати вірила: земля усе знає (М. Стельмах).
б) Два голуби гудуть, голубка туркоче (Народна творчість).
в) Подивилась ясно – заспівали скрипки (П. Тичина).
г) Не русалонька блукає – то дівчина ходить (Т. Шевченко).
а) Мати вірила: земля усе знає (М. Стельмах).
б) Два голуби гудуть, голубка туркоче (Народна творчість).
в) Подивилась ясно – заспівали скрипки (П. Тичина).
г) Не русалонька блукає – то дівчина ходить (Т. Шевченко).
5. Позначте
розділовий знак, який пропущено в реченні данного завдання
Будеш сіяти з сумом – вродить печаль (М.Стельмах).
а) Кома; в) тире;
б) двокрапка; г) крапка з комою.
Будеш сіяти з сумом – вродить печаль (М.Стельмах).
а) Кома; в) тире;
б) двокрапка; г) крапка з комою.
6. Визначте безсполучникове складне речення зі значенням частини
послідовності:
а) Відберіть у людини мову, і вона здичавіє (І.Цюпа).
б) Сьогодні день прекрасний – я в Карпатах (С. Галябарда).
в) Ось зараз відізветься дзвінок, я відкрию двері й онімію від радості
(І.Вільде).
г) Літо з дощами – осінь з грибами (Нар.творчість).
ІІ рівень
1.Визначте,
будові якого з речень відповідає така схема:
[ ], [ ], [
], [ ].
а) В неї
запаморочилась голова;вона крикнула і трохи не впала на місці (І. Нечуй —
Левицький).
б) Варвара
заворушила пальцями, повернула очима; на їй убрання замаяло
(І. Нечуй-Левицький).
в) У степу
було тихо: блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка,
обвішана разочками роси павутина (Григір Тютюнник).
г) Брязкали сталевими тарелями вагонні буфети, перегукувалися
дударі-стрілочники, сюрчали у свої сюрчки й вимахували ліхтарями зчіплювачі
вагонів, видзвонювали молоточками по колесах обходчики поїздів…(Григір
Тютюнник).
2.
Установіть відповідність між схемами та безсполучниковими складними реченнями
(розділові знаки пропущено).
І. [] – [],[].
ІІ. [], [], [].
ІІІ. []:[].
ІV. []:[], [], [].
І. [] – [],[].
ІІ. [], [], [].
ІІІ. []:[].
ІV. []:[], [], [].
а) Сім’я
вечеря біля хати вечірня зіронька встає дочка вечерять подає.
б) У всякого своя доля і свій шлях широкий той мурує той руйнує той неситим оком за край світа зазира.
в) Поглянув я на ягнята не мої ягнята.
г) Умовк Кобзар сумуючи щось руки не грають.
д) Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить. (З творів Т. Шевченка)
б) У всякого своя доля і свій шлях широкий той мурує той руйнує той неситим оком за край світа зазира.
в) Поглянув я на ягнята не мої ягнята.
г) Умовк Кобзар сумуючи щось руки не грають.
д) Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить. (З творів Т. Шевченка)
3.Скласти і записати речення за поданими схемами:
а) [ ]:[висновок].
б) [час]—[ ].
ІІІ рівень
Зробити повний синтаксичний розбір речення. Накреслити схему.
Дерево міцне корінням – людина трудовим горінням (Нар. творчість).
ІV рівень
Складіть невеликий
нарис (7-9 речень) у художньому стилі на тему: «Весна
невпевненими кроками ступає по землі…»,
використовуючи безсполучникові складні речення.
Українська література 8 клас
ТЕСТУВАННЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА.
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (І. КАРПЕНКО-КАРИЙ, М. КОЦЮБИНСЬКИЙ)
ВАРІАНТ 1
Початковий рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь
1. Укажіть жанр твору І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
А) трагедія;
Б) драма;
В) комедія;
Г) трагікомедія.
1. Укажіть жанр твору І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
А) трагедія;
Б) драма;
В) комедія;
Г) трагікомедія.
2. Укажіть, що вимагав від кума Калитка за гроші, які мав позичити (І. Карпенко-Карий «Сто тисяч»).
А) півроку відпрацювати на його землі;
Б) високі щомісячні відсотки;
В) щомісячні відсотки та запродажню на волів;
Г) запродажню на ділянку землі.
А) півроку відпрацювати на його землі;
Б) високі щомісячні відсотки;
В) щомісячні відсотки та запродажню на волів;
Г) запродажню на ділянку землі.
3. Головними персонажами повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» є:
A) Остап, Соломія;
Б) Нимидора, Микола Джеря;
B) Роман, Герасим Калитка;
Г) Чіпка, Грицько.
A) Остап, Соломія;
Б) Нимидора, Микола Джеря;
B) Роман, Герасим Калитка;
Г) Чіпка, Грицько.
4. Назвіть, кому належать слова: «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає і не дочекається, коли злучиться з нею…» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»).
A) Остапові;
Б) Івану;
B) цигану;
Г) авторові твору.
A) Остапові;
Б) Івану;
B) цигану;
Г) авторові твору.
5. Назвіть, що означає прізвище Калитка.
A) торба;
Б) гаманець;
B) кишеня;
Г) мішок.
A) торба;
Б) гаманець;
B) кишеня;
Г) мішок.
6. Укажіть три власні назви з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
A) Січ, Соломія, Остап;
Б) Соломія, Степан, Січ;
B) Остап, Січ, Дніпро;
Г) Коломия, Січ, Соломія.
A) Січ, Соломія, Остап;
Б) Соломія, Степан, Січ;
B) Остап, Січ, Дніпро;
Г) Коломия, Січ, Соломія.
Середній рівень
Завдання 7-8 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
7. Установіть відповідність між характеристикою і героєм, про якого йдеться.
A) «Тридцять літ шукає кладів і голий став, як бубон, бо все на кладах, кажуть, прокопав».
Б) «Ах, ти ж погань! Мужва репана! Давно лизала панам руки, за верству шапку скидала, а тепер розжилася, кумпанію з панами водить і зараз морду пиндючить перед своїм братом»;
B) «Тільки вони не охочі гулять, хіба хто мо- горича поставив, а на свої не будуть пить. Від своєї, кажуть, у грудях пухне»;
Г) «Е, куме, мабуть, і в тебе нечисті гроші, і в тебе душа вже не своя».
7. Установіть відповідність між характеристикою і героєм, про якого йдеться.
A) «Тридцять літ шукає кладів і голий став, як бубон, бо все на кладах, кажуть, прокопав».
Б) «Ах, ти ж погань! Мужва репана! Давно лизала панам руки, за верству шапку скидала, а тепер розжилася, кумпанію з панами водить і зараз морду пиндючить перед своїм братом»;
B) «Тільки вони не охочі гулять, хіба хто мо- горича поставив, а на свої не будуть пить. Від своєї, кажуть, у грудях пухне»;
Г) «Е, куме, мабуть, і в тебе нечисті гроші, і в тебе душа вже не своя».
1. Про Герасима.
2. Про Пузиря.
3. Про Бонавентуру.
4. Про Романа.
5. Про Калитку.
2. Про Пузиря.
3. Про Бонавентуру.
4. Про Романа.
5. Про Калитку.
8. Установіть відповідність між портретною характеристикою та героєм, про якого йдеться.
A) «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій, сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком».
Б) «…дівка красива, здорова, зна всі порядки, коло птиці, коло свиней, коло корів – одно слово, хазяйка біля всього».
B) «Її страшне, жовте, відьомське обличчя зразу стало добрішим, а сиві пасма кіс, що вибивались з-під чорної хустинки, спокійно спадали…»
Г) «Дід піднімає кудлаті брови і слухає. Його мутні очі дивляться в простір, а усмішка розсуває зморшки».
A) «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій, сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком».
Б) «…дівка красива, здорова, зна всі порядки, коло птиці, коло свиней, коло корів – одно слово, хазяйка біля всього».
B) «Її страшне, жовте, відьомське обличчя зразу стало добрішим, а сиві пасма кіс, що вибивались з-під чорної хустинки, спокійно спадали…»
Г) «Дід піднімає кудлаті брови і слухає. Його мутні очі дивляться в простір, а усмішка розсуває зморшки».
1. Циганка («Дорогою ціною»).
2. Соломія («Дорогою ціною»),
3. Остап («Дорогою ціною»).
4. Мотря (» Сто тисяч «).
5. Пузир («Сто тисяч»).
2. Соломія («Дорогою ціною»),
3. Остап («Дорогою ціною»).
4. Мотря (» Сто тисяч «).
5. Пузир («Сто тисяч»).
9. Як називається художній прийом: «вільний дух», «свіжі традиції волі», «рідна земля».
Достатній рівень
Дайте коротку відповідь.
10. Визначте елементи сюжету та композиції у повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
10. Визначте елементи сюжету та композиції у повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
Високий рівень
Завдання за вибором. Дайте повну розгорнуту відповідь.
11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Чому образ героя – шукача правди належить до вічних образів у світовій літературі?».
Б) Доведіть або спростуйте твердження: «Не в грошах щастя».
11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Чому образ героя – шукача правди належить до вічних образів у світовій літературі?».
Б) Доведіть або спростуйте твердження: «Не в грошах щастя».
ВАРІАНТ 2
Початковий рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь
1. Укажіть термін, який відповідає такому визначенню: «Коротке висловлювання, зауваження одного співбесідника на слова іншого».
A) діалог;
Б) монолог;
B) репліка;
Г) цитата.
1. Укажіть термін, який відповідає такому визначенню: «Коротке висловлювання, зауваження одного співбесідника на слова іншого».
A) діалог;
Б) монолог;
B) репліка;
Г) цитата.
2. Укажіть, хто допомагає Герасиму Калитці в шахрайських махінаціях із грішми.
A) Савка, кум Герасима;
Б) Бонавентура;
B) Роман;
Г) Параска, дружина Калитки.
A) Савка, кум Герасима;
Б) Бонавентура;
B) Роман;
Г) Параска, дружина Калитки.
3. Укажіть, про чию боротьбу за волю розповідається в повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
A) забраних у рабство жінок;
Б) козаків;
B) селян-кріпаків;
Г) робітників.
A) забраних у рабство жінок;
Б) козаків;
B) селян-кріпаків;
Г) робітників.
4. Укажіть, кому належать слова: «Сором людям в очі дивитися! Та ми ж пішки поспіємо шапкобрання. Так буде, як у ту неділю: люде з церкви, а ми в церкву».
A) Герасиму;
Б) Парасці;
B) Мотрі;
Г) Савці.
A) Герасиму;
Б) Парасці;
B) Мотрі;
Г) Савці.
5. Укажіть, хто намагався допомогти Соломії визволити Остапа:
A) цигани;
Б) Іван Котигорошок;
B) Яким;
Г) дід Овсій.
A) цигани;
Б) Іван Котигорошок;
B) Яким;
Г) дід Овсій.
6. Укажіть, чому Герасим Калитка вирішив покінчити життя самогубством.
A) через сварку з кумом Савкою; Б) купив фальшиві гроші;
B) втратив коней;
Г) сина Романа забрали у військо.
A) через сварку з кумом Савкою; Б) купив фальшиві гроші;
B) втратив коней;
Г) сина Романа забрали у військо.
Середній рівень
Завдання 7-8 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
7. Установіть відповідність між словами персонажа, якому вони належать, та його ім’ям.
A) «Я. З охотою. Коли люди багатіють, то чом же нам не попробовать щастя… Надокучили прокляті злидні!..»
Б) «Дорого заплатив я за волю, гірку діну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…»
B) «Бачив я й дочок Пузиревих – ходили з офіцерами на проходку. Одягнені по-панячи й ходять з вихилясами – настояні панночки».
Г) «Нічого не буде… Відвезуть… А що я дурно не хочу твоїх грошей, то скажу тобі, що повезуть його позавтра вранці…»
7. Установіть відповідність між словами персонажа, якому вони належать, та його ім’ям.
A) «Я. З охотою. Коли люди багатіють, то чом же нам не попробовать щастя… Надокучили прокляті злидні!..»
Б) «Дорого заплатив я за волю, гірку діну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…»
B) «Бачив я й дочок Пузиревих – ходили з офіцерами на проходку. Одягнені по-панячи й ходять з вихилясами – настояні панночки».
Г) «Нічого не буде… Відвезуть… А що я дурно не хочу твоїх грошей, то скажу тобі, що повезуть його позавтра вранці…»
1. Роман («Сто тисяч»).
2. Драгоман («Дорогою ціною»).
3. Савка(«Стотисяч»).
4. Остап («Дорогою ціною «).
5. Герасим («Сто тисяч»).
2. Драгоман («Дорогою ціною»).
3. Савка(«Стотисяч»).
4. Остап («Дорогою ціною «).
5. Герасим («Сто тисяч»).
8. Установіть відповідність між цитатою і художнім засобом виразності.
А) «…як іржа, точить мене ця думка».
Б) «Головатріщить!», «Волосся, чую, підні мається на голові…»
В) «Вони рушались, як живі, хитались, тремтіли, осідали в одному місці і виростали в другому».
Г) «Свята земелька», «нещасний край», «розлогі простори».
А) «…як іржа, точить мене ця думка».
Б) «Головатріщить!», «Волосся, чую, підні мається на голові…»
В) «Вони рушались, як живі, хитались, тремтіли, осідали в одному місці і виростали в другому».
Г) «Свята земелька», «нещасний край», «розлогі простори».
1. Епітети.
2. Гіпербола.
3. Порівняння.
4. Метафора.
5. Персоніфікація.
2. Гіпербола.
3. Порівняння.
4. Метафора.
5. Персоніфікація.
9. Упишіть прізвище Остапа з твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
Достатній рівень
Дайте коротку відповідь.
10. Назвіть жанри драматичних творів, наведіть приклади.
10. Назвіть жанри драматичних творів, наведіть приклади.
Високий рівень
Завдання за вибором.
11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Потяг до надмірного збагачення руйнує душу людини».
Б) «Вільний дух ще тлів під попелом неволі» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»).
11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Потяг до надмірного збагачення руйнує душу людини».
Б) «Вільний дух ще тлів під попелом неволі» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»).
Українська література 9 клас
Микола Гоголь"Тарас Бульба"
1. За жанром твір М. Гоголя «Тарас Бульба» є
А літописом В епічною поемою
Б історичним романом Г історичною повістю
2. Події у творі «Тарас Бульба» розгортаються на території
А України В України та Польщі
Б Росії Г Польщі
3. Підземний хід до оточеного козаками міста Андрієві показав(-ла)
А Янкель Б татарка В князівна Г Остап
4. Повість «Тарас Бульба» складається
А з трьох частин В з дванадцяти частин
Б з десяти частин Г з шістнадцяти частин
5. Причиною загибелі Андрія стала
А його зрада товариства й Батьківщини через кохання
Б його зрада товариства й Батьківщини через гроші
В підступність товариша
Г прикра випадковість
6. У повісті «Тарас Бульба» НЕ порушено проблему
А батьків і дітей
Б кріпацтва
В життя і смерті
Г вірності і зради
7. Після загибелі отамана Бородатого уманці обирають своїм ватажком
А Писаренка В Андрія
Б Тараса Бульбу Г Остапа
8. Життя Остапа обривається, бо він
А потрапив у полон і був страчений В потонув
Б загинув у бою Г учинив самогубство
9. Установи правильну послідовність подій у повісті «Тарас Бульба».
А приїзд Тараса, Остапа й Андрія на Запорозьку Січ
Б повернення братів Бульбенків додому з бурси
В страта Остапа
Г битва з поляками, у якій брали участь Тарас із синами
10. Установи відповідність між характеристикою і героєм повісті «Тарас Бульба».
1 ...Був страшенно впертий. То був один із тих характерів, які могли
з'явитися лише тяжкого XV сторіччя в напівкочовому закутку Європи,
був із корінних полковників давнього гарту: весь він удався на бойове
завзяття і відзначався крицевою щирістю своєї вдачі...
2 ...Почав з того свою науку, що першого ж року втік додому. Його
повернули, тяжко випарили й посадовили за книжку. Чотири рази закопував він
свого букваря в землю і чотири рази, відшмагавши його немилосердно, купували
йому нового...
3 ...Мав живішу і трохи тоншу вдачу. Він був беручкіший до науки й
опановував її легше, ніж тяжкі, дужі натури. А ще він був меткіший од свого
брата; частіше верховодив у найнебезпечніших витівках і не раз завдяки
своєму спритному розумові відкручувався від кари...
4 ...Виріс на цілий аршин. Це вже не був той несміливий виконавець
легковажних забаганок вільного товариства; тепер це був необмежений
володар. Це був деспот, що знав тільки наказувати...
А Янкель
Б Тарас
В Кошовий
Г Андрій
Д Остап
Ноу ответов ноу мама
ВідповістиВидалити