Готуємося до ЗНО

Завдання для учнів



ГОТУЄМОСЯ  ДО  ЗНО

Завдання:  написати власне висловлення на тему "Раби - це нація, котра не має слова, тому й не може захистить себе".



Тренувальні тести у форматі ЗНО

В А Р І А Н Т №1

Частина 1

УКРАЇНСЬКА МОВА

Завдання 1 – 7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його.
Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 7.
(1) У центрі Києва, на Софійському майдані, понад дев’ять сторіч височить пам’ятка давньоруського мистецтва – славетний Софійський собор. (2) Софія Київська… (3) Чудове творіння народного генія, свідок високої культури й героїчного минулого. (4) Важко уявити, скільки подій відбувалося в цих стінах, скільки людей побувало під її … зі своїми радощами, сподіванками та горем. (5) Собор був: свідком блискучих злетів і поразок, гіркоти між князівських усобиць. (6) Його мозаїчну підлогу топтали копита монгольських коней, а жадібні руки загарбників тяглися до блискучих золотих прикрас. (7) Так багато могли б розповісти ці давні ... .

1. Орфографічну помилку допущено в слові
А давньоруського
Б між князівських
В монгольських
Г прикрас

2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б третьому
В п’ятому
Г шостому

3. Уточнюючим членом ускладнене речення
А перше
Б третє
В п’яте
Г шосте

4. Доречним завершенням останнього речення наведено в рядку
А люди
Б стіни
В собори
Г картини
5. Антоніми наведено в реченнях
А першому і третьому
Б другому і четвертому
В четвертому і п’ятому
Г п’ятому і сьомому

6. Замість пропуску в четвертому реченні має бути слово
А склепінням
Б дахом
В стелею
Г стінами

7. Складносурядним реченням з протиставним сполучником є
А першому
Б третьому
В п’ятому
Г шостому

Завдання 8 – 23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його.
8. Виділене слово вжито в прямому значенні в словосполученнях у рядку
А оживають надії, співає нива, ідуть студенти
Б шумує день, ідуть дощі, гірке життя
В солона сіль, золотий перстень, теплий клімат
Г тепла зустріч, солодке яблуко, солодке життя
Д співають дівчата, лебедина пісня, золоте серце

9. Фразеологічний зворот ужито в реченні
А І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам.
Б Ішли межи стін, грубо зложених з сірого каменю, вишитих білими перами
папороті.
В Калина так хизується красою, що байдуже їй до всього на світі.
Г Від моєї балаканини всі втомилися, тому мама часто просила мене прикусити
язика.
Д Сьогодні веселий Михайлик прийшов, усміхається, співає, як соловейко в гаю.

10. Літеру с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А ..калічити, ро..писати, ..писати
Б ..хотіти, ро..шумітися, ..фабрикувати
В ..цідити, ро..бити, ..фотографувати
Г ..казати, ..топтати, ..ховати
Д ..початку, ..хоплений, бе..печний

11. Тільки частки вжито в рядку.
А ті, чи, від, бодай
Б нехай, лише, хіба, ось
В так, ото, осьде, але
Г навіть, ось, й, проте
Д між, це, би, або

12. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А б..нтежити, в..ретено, Водохр..ще, горл..чка, мар..во
Б реш..то, благоч..стивий, ластов..ня, кл..котати
В запром..нитися, розпоч..нати, блюд..чко, ч..брець
Г дал..на, прич..пити, долон..чка, гороб..ня
Д л..ментувати, ос..литися, горщ..ковий, кр..нделик

13. М’який знак на місці пропуску НЕ пишеться в усіх словах рядка
А тон..ший, таріл..ці, ковз..кий, брин..чати
Б красун..чик, рибал..ці, нян..чин, Натал..чин
В батал.. йон, він..єтка, лл..є, Хар..ків
Г мен..ший, кін..ця, бас..кий, ковз..кий
Д Афанас..єв, Галин..ці, посун..ся, піс..ня

14. Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка
А ап..етит, барок..о, ітермец..о
Б дозвіл..я, клятвен..ий, спец..ех
В ап..аратура, ір..аціональний, розкіш..ю
Г брут..о, гол..андець, індичен..я
Д гарбузин..я, гілляч..я, мас..аж

15. Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
А Пирятин, синтаксис, відмінок
Б трикутник, цвіт, брат
В Краматорськ, Алтай, Париж
Г керівник, синонім, млин
Д поверх, листопад, водограй

16. Помилку допущено в рядку
А сама найкраща дівчина
Б більший за них
В згідно з наказом
Г піклуватися про дітей
Д засіб для відбілювання

17. Числівник стоїть у правильній формі в рядку
А чотирьохста семи
Б семи десяти чотирьох
В восьмиста п’ятьма
Г тридцятьма сьома
Д дев’яносто шести

18. Через дефіс пишуться всі слова в рядку
А праце/здатний, суспільно/корисний, сніжно/білий
Б південно/східний, високо/авторитетний, давно/минулий
В східно/слов’янський, військово/полонений, світо/глядний
Г віце/прем’єр, жовто/синій, генерал/полковник
Д військово/зобов’язаний, пів/відра, екс/чемпіонський

19. Знайдіть рядок у якому в усіх словах приголосні дзвінкі
А губи, дати, діжка
Б дуб, одужати, вокзал
В залоза, гречка, газон
Г з’їзд, жабо, зуби
Д жаба, афіша, журба

20. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
А Ворон висміює свиню за/те, що чорна.
Б І сказала мати: „Як/би ти, сину, йшов в отаку погоду”.
В Розкажи мені про/те, як високо літають журавлі.
Г Що/б улітку не вродило, те взимку не завадить.
Д За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.

21. Складним є речення
А Сонце, що заходило, рум’янило небо, пронизане пір’їнами хмар.
Б Вікно, залите сонячним сяйвом, нагадувало маленьке очко.
В Хмарка металася, бігала, пливла, стрибала по небу, як мале козеня.
Г І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.
Д Твори сучасних українських письменників заполонили душі, розум і серця нашоїмолоді вічними темами.

22. Кома перед і НЕ ставиться в реченні (коми вилучено)
А Письменники всього світу з’їхалися на літературний форум і вони обговорювали
екологічні проблеми кожної країни.
Б Скрізь літали метелики оббиваючи крильцями пилок і снували мурашки.
В Де-не-де з’явилися перші прогалини і піднялися проліски.
Г І Петрик і Галочка і Максимчик – всі зібралися у класі.
Д Два міста-побратими сяяли вогнями святкуючи перемогу і салютували вечірнімифеєрверками.

23. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
А міжгір’я, рядок, тінь, кобзар
Б курінь, грюкати, льон, священний
В кузня, книга, юрба, в’юн
Г дзьоб, Марія, щастя, яма
Д гривня, щось, грюкати, ніяковість

Завдання 24 – 28. До кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви).
24. Приєднайте до частини „Лісова сторожка була під листям...” запропоновані варіанти та
з’ясуйте тип кожного з утворених речень
Варіант завершення речення1 ... як почало воно опадати.
2 ... і здавалася ще нижчою
3 ... і враз здалася вона
казковою хатинкою.
4 ...осунувшись на один бік.
Тип реченняА просте з відокремленими членами
Б просте з однорідними членами
В складнопідрядне
Г складносурядне
Д складне безсполучникове



25. З’ясуйте вид наведених простих речень
Вид1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
ПрикладА Посіяли хліб у ріллю віковую.
Б Сьогодні ми вітали ветеранів.
В Завіяло, заговорило снігом у полі,
попід садом і в саду.
Г Візьму собі твою співучу душу.
Д Шилом моря не нагрієш.




26. Визначте, який вид підрядного речення відповідає прикладу складного речення
Вид підрядного речення1 означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне порівняльне
4 підрядне ступеня і
способу дії
ПрикладА Він не міг забути, як на пишних ловах,
влаштованих йому архієпископом,
білий кінь, злякавшись звіра, поніс
його прямо на вершників.
Б Сонце пекло так, що й уночі степ
пашів.

В Ось уже понад п’ятнадцять століть височіє на дніпровських
схилах золотоверхий Київ, якому випала історична місія
стати „матір’ю міст руських”, відіграти важливу роль у
формуванні однієї з набільших держав середньовічної
Європи – Київської Русі.
Г А тепер у серці щось тремтить і грає, як тремтить на сонці
гілка золота.
Д На заході постають зелені Карпатські гори, на півдні
золотиться море достигаючої пшениці, на сході встають
терикони донецьких шахт, на півночі багряніють червоною
калиною ліси.


27. Установіть відповідність між відокремленим членом речення, у якому його вжито
Відокремлений член речення1 означення, що не
відокремлюється комами
2 обставина
3 поширене означення після
означуваного слова
4 прикладка
ПрикладиА І снують вони, давні товаришки, тиху
розмову.
Б Вода джерел, до спеки неживих, була
не вельми щедра для Пегасів.
В Дядько скинув в’язку розмальованих
у червоне й зелене кошиків.

Г Прикопані в землі амфори тримали довго вина
прохолодними.
Д Бігаючи та граючись, діти назбирали два кошики суниць.


28. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
Вода, (1)затягнута тремкими скалками льоду була (2)схожа (3)на застигле блакитне шумовиння, яке, (4)хлюпаючи билося в береги.
А займенник
Б дієприкметник (як форма дієслова)
В дієприслівник (як форма дієслова)
Г прикметник
Д прийменник

ЧИТАННЯ Й АНАЛІЗ ТЕКСТУ

Завдання 29 – 36 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його. Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання 29–37.Веселе збудження щасливої людини(1–6) Владислав Городецький – популярний київський архітектор початку минулого століття. Зведені ним у столиці будинки – вишукані візитки міста. Гостя Києва неодмінно поведуть до „Будинку з химерами”, що на Банковій вулиці. Проведуть повз погордливих левів під класичну колонаду Музею українського мистецтва. Здивують запаморочливим потягом до неба Миколаївського костьолу. А коли затримаєтеся в Києві – покажуть і Караїмську кенасу з її гіпнотичним плетивом східних арабесок.
(7–10) Владислав Городецький – self made man, людина, що створила себе сама. Коли йому виповнилося десять років, батьківський маєток на Поділлі було описано. Отже, до стартових умов можна зарахувати тільки ментальну шляхетність давнього польського роду – грошей не було.
(11–15) Не було й блискучого атестата про середню освіту – навіть „трієчки” там є. Але – зарахований до Імператорської академії мистецтв, хоч був на два роки старший від статутного вікового цензу абітурієнтів. Виняток зроблено авансом під лише угадуваний талант. Цей аванс 25-річний Городецький повернув, ще будучи санкт-петербурзьким студентом: побудував Уманську гімназію, за що й дістав диплома.
(16–19) Далі – тридцять років у Києві. Від нікому невідомого молодика до міської знаменитості. Молодий чоловік був, очевидно, прагматиком. По-перше, – став членом Імператорського мисливського товариства, куди входила чи не вся адміністративна та бізнесова еліта тогочасного Києва.
(20–30) Кінець попереднього століття в Києві нагадував нинішні часи: з’явилися чималенькі приватні капітали, почалася будівельна лихоманка. Іміджева конкуренція тодішніх олігархів уможливила втілення фантастичних ідей. Професіонали дістали змогу грати „по-крупному". А Городецький був справжній профі: тобто не цурався жодних замовлень – проектував і зводив житлові будинки, фабрики, культові споруди й усипальні; навіть каналізаційні системи і дворові туалети. Цей досвід далі сплавився у високу функційну комфортність його творінь на тлі їхньої ж мистецької презентабельності. „Можна було б подати проект будинку менш гарного”, – зазначено у звіті опікунської ради Черкаської жіночої гімназії, зведення якої замовлено Городецькому. Грошодавці лишилися задоволеними, бо архітектор виявився „добре обізнаний із сучасними вимогами спорудження навчальних закладів у Західній Європі”.
(31–38) Владислав Городецький дотримувався правила всіх наполеонів: коли вже бути – то бути першим. На час його появи в Києві будинки вище чотирьох поверхів тут не зводили. Він збудував першу в нас шестиповерхівку. Беручись за новий на тоді будівельний матеріал – цемент, – він обсадив свій власний будинок на Банковій химерними фігурами, що й донині є неперевершеною комерційною рекламою формотворчих можливостей матеріалу. А сам будинок поставив на неприйнятному за тодішніми будівельними мірками крутосхилі. У Миколаївському костьолі він уперше застосував залізобетонні конструкції, завдяки чому 55-метровий храм наче завис у повітрі.
(39–45) „В очах – веселе збудження щасливої людини”, – так запам’ятався Владислав Городецький сучасникові. І ще: „Джентльмен у повному розумінні цього слова”. Він одним із перших у Києві завів собі авто. Мав плавучу дачу на баржі. Щозими, коли будівельні роботи завмирали, їздив у теплі краї (Афганістан, Семиріччя, Африка) на полювання. Був європейським чемпіоном зі стрільби. Такий собі київський Гемінґвей. І водночас ретельно стежив за кон’юнктурою – мав власний цементний заводик у Києві та фабрику штучного льоду в Сімферополі.
(46–52) Часи „веселого збудження щасливих людей” закінчилися для тодішніх „нових українців” з окупацією Києва радянською Росією на початку 1920-х років. Владислав Городецький емігрував до Польщі, де також лишив по собі добру архітектурну пам’ять. Пам’ятають його і в Ірані, куди під час тамтої політичної „відлиги” він поїхав головним архітектором перських залізниць і де звів шахський палац та Тегеранський залізничний вокзал, які й досі приваблюють гармонійністю пропорцій і шляхетним виглядом.
(53–60) За радянських часів про Владислава Городецького ми знали хіба з міських легенд.
1973 р., під час реставрації „Будинку з химерами”, з даху зняли символ Нептуна, оскільки він нагадував тодішній владі „націоналістичний тризуб”. Нині ж маємо в столиці вулицю імені Городецького, яка колись була забудована ним. 2004-го нарешті перевидані його спогади про мисливські експедиції під назвою „У джунглях Африки”. Того ж року в столичному пасажі відкрито пам’ятник архітекторові. І ця симпатична скульптура вже встигла потрапити до переліку туристичних принад, відомих навіть авторам іноземних путівників.

За К.Родиком
(600 слів)


29. Стиль прочитаного тексту
А художній;
Б публіцистичний;
В науково-популярний;
Г епістолярний.

30. Типологічна будова прочитаного тексту
А розповідь;
Б розповідь з елементами опису;
В розповідь з елементами роздуму;
Г роздум.

31. Спогади В.Городецького про мисливські експедиції мають назву
А „Шляхами Африки”;
Б „Я Африка”;
В „У джунглях Африки”;
Г „Подорож Африкою”.

32. Згідно з текстом, усі наполеони додержують правила
А якщо грати – то грати „по-крупному”;
Б люди дивляться далеко вперед або оглядаються далеко назад;
В коли вже бути – то бути першим;
Г ніколи не переставай перемагати.

33. Вислів „self made man” у перекладі означає:
А людина з ментальною шляхетністю;
Б людина, що стала відомою;
В людина – професіонал своєї справи;
Г людина, що створила себе сама.

34. Виділене слово в реченні „Городецький був справжній профі вжито в значенні
А професіонал;
Б невіглас;
В знавець;
Г ерудит.

35. Виділене слово в реченні „Молодий Владислав Городецький був, очевидно, прагматиком
ужито в значенні
А людина, що довіряє тільки власній інтуїції;
Б людина, що в усьому бачить практичну цінність;
В людина, що цінує досвід своїх попередників;
Г людина, що не враховує інших думок.

36. Виділене слово в реченні „Того ж року в столичному пасажі відкрито пам’ятник
архітекторові” можна замінити синонімом
А супермаркет;
Б крита галерея;
В виставковий зал;
Г ринок.


Власне висловлювання

Підтримайте або спростуйте думку: „Життя – це вже щастя”.
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які найкраще підтвердять Ваші міркування. Проілюструйте Ваші думки посиланням на приклади з художньої літератури (зазначте назву твору, укажіть проблему, порушену письменником, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.
Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка (200–250 слів). Текст обсягом до 100 слів екзаменатори не перевірятимуть.




Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

1. Лексичну помилку допущено в рядку
А вільна вакансія
Б жодного разу
В поводитися ввічливо
Г розпочати збори
2.За алфавітом записано всі слова рядка
А гурток, ґанок, ґазда, згорток
Б герой, гетьман, гірка, гірник
В маяк, мебляр, новина, латка
Г пауза, пейзаж, педаль, попіл
3.Антоніми записано в рядку
А вечір - день
Б мирний - військовий
В дерева - кущі
Г худий – опасистий
4.Спільнокореневим до слова ректи є
А ректор
Б речовий
В речник
Г рекреація
5.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка
А мадам, ситро
Б кольрабі, меблі
В пальто, поні
Г таксі, метро
6.Граматичну помилку допущено в реченні
А Стоячи на місці, почулися відомі голоси.
Б Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.
В Не знаючи броду, не лізь у воду.
Г Осінь господарювала, вкривши землю листям.

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.

[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.
7. Орфографічну помилку допущено в написанні слова
А не бачив(2)
Б нестримна(2)
В непокірна(3)
Г нескованих(4)
8.Слово непокірна (3 речення)
А підмет
Б означення
В присудок
Г обставина
9.Виділене в другому реченні слово можна замінити
А без сумніву
Б уявіть собі
В мабуть
Г чого доброго
10. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є
А перше речення
Б друге речення
В третє речення
Г четверте речення

Завдання 11-23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

11. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
А вітер … голові
Б як … воду опущений
В прорости … пір’я
Г хоч … вухо бгай
Д … свинячий голос
12. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А ю(н/нн)ат, спросон(н/нн)я,а(н/нн)отація
Б широче(н/нн)ий, святіс(т/тт)ю, ві(д,дд)зеркальний
В війсь(к/кк)омат, со(н/нн)ий, шале(н/нн)ий
Г здійсне(н/нн)ий, на(л/лл)ю, да(н/нн)ий
Д притама(н/нн)ий, пі(д/дд)а(ш/шш)я, почу(т/тт)ів
13. Прочитайте речення.
Я знову їхав по Вкраїні,
По тих дорогах польових,
Де вздовж цвітуть сок(1)рки сині,
Пл(2)ве гречок пахучий сніг,
Ш(3)почуть вівса с(4)зостеблі,
І верби  х(5)ляться до греблі.
Букву е треба писати замість цифри
А 1      Б 2      В 3      Г 4      Д 5
14. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А міжгір…я, кур…йоз, к…ювет
Б ад…ютант, Дем…ян, риб…ячий
В п…єдестал, Х…юстон, жул…єн
Г розп…яття, миш…як, духм…яний
Д Св…ятослав, Мар…яна, зап…ястя
15. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
А пр…ваблива зовнішність, будинок для пр…старілих
Б пр…зупинити виробництво, пр…чудовий зразок
В пр…пустити на шви, пр…зирливе ставлення
Г антипр…гарний засіб, було пр… добре
Д глибока пр…рва, пр…міщення для занять
16.Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
А …жалитися, ро…кинутися, …хопити
Б  бе…карний, …цілити, …хибити
В …шити, ро…бити, …чистити
Г …казати, …тягти, …фотографувати
Д ...питати, …тиха, …ліпити
17. Наголосом не розрізняється значення слова у рядку
А Паша - паша
Б онуча - онуча
В город- город 
Г біднота - біднота
Д замок- замок 

18. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні
А порадьтеся з Іваном Дідиком
Б доведіть Надії Коробко
В проведіть Петра Іваненка
Г милуюся Віктором Петренко
Д дочекайтеся Василя Степанюка
19.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
А три товариша
Б два інженери
В п’ятеро жінок
Г чотири дня
Д п’ять з половиною метра
20. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г а земля втішається його теплом.
Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
21. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А зриваючи листя дерев.
Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.
В розігнав купчасті хмари.
Г принісши перший подих зими.
Д і розбудив самотнього дуба – велетня.
22. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
А найщасливі, менш гарний, самий милий
Б якнайгарніший, вищий за всіх, більш синіший
В більш говіркий, найміцніший, найглибокіший
Г найкумедніший, більш лимонний, старший мене
Д щонайсмачніший, більш сильний, гірший
 23.Прочитайте речення.
Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.
 НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри
А 1      Б 2      В 3      Г 4      Д 5

 У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

24. Доберіть синоніми до поданих слів
Слово                                                             Синонім
1 аксіома                                                       А післямова
2 епілог                                                         Б захоплення
3 рапорт                                                        В теорема
4 хобі                                                              Г істина
                                                                        Д звіт
25. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення
1 безособове
2 означено-особове
3 неозначено-особове
4 узагальнено-особове

Приклад
А Пахло грибами й прохолодою конвалій.
Б Цих пташок люблять у народі.
В Люблю рідну мову.
Г Що посієш, те й пожнеш.
Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.

26.Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.
Вид речення
1 означальне
2 обставинне мети
3 обставинне допустове
4 обставинне причини
Приклад
А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти.
Б Дім, де рано встають, щастя не обходить.
В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся.
Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром.
Д Вертатись пізно, бо гра – як битва.

27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми
1 кома при вставному слові
2 кома в складнопідрядному реченні
3 кома при відокремленому означенні
4 кома в реченні з однорідними членами
Приклад
А Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.
Б Завірюха сміється і плаче, стогне і шаленіє.
В Напевно, снігурі на північ подалися.
Г Поки люди вчать інших, вчаться самі.
Д Минають століття, та незмінною залишається краса Софії.

28.З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
До свого визнання вона (1) пройшла тернистий шлях, (2) сповнений наполегливої праці, і, (3) маючи неповну середню освіту, зуміла (4) стати однією з найосвіченіших жінок свого часу.
А особове дієслово
Б безособове дієслово
В неозначена форма дієслова
Г дієприкметник (особлива форма дієслова)
Д дієприслівник (особлива форма дієслова)













Немає коментарів:

Дописати коментар